Empatia oraz skuteczna właściwy sposób komunikacji w kontaktach z uczniami oraz opiekunami to podstawa do budowania dobrej opinii placówki szkolnej. Na podobnej z zasad funkcjonuje to wszędzie, gdzie ważna jest obsługa klientów. Z tego względu poza kompetencjami pracowniczymi opłaca się w sobie wykształcać również tego typu zdolności. Są osoby, którym przychodzi to naturalnie, natomiast są i takie, które zmuszone są poświęcać rozwijaniu zdolności interpersonalnych więcej czasu.
W standardowej pracy pracowników administracyjnych nad wyraz znaczące pozostaje to, by rozwinąć tego typu kompetencje jakimi są zdolność do empatii, aktywne słuchanie, czy w pełni angażujące się ukierunkowanie do klientów.Pomocą mogą być innowacyjne techniki. Na przykład, w dużych szkołach może być wykorzystywany voicebot call center, chociażby podczas przyjmowania do placówki. Wykorzystanie tej technologii pozwala rozpoznać oraz zinterpretować emocje interesantów, w celu dobrania właściwego modelu relacji z nimi.
Praca w sekretariacie to na co dzień nie jedynie uzupełnianie dokumentacji, lecz też konwersacje z rodzicami oraz uczniami, dotykające przeróżnych spraw. Z pewnością, bot konwersacyjny sprawdzi się w nowoczesnych sferach komunikacyjnych. Wystarczy tylko wybrać profil z odpowiednimi rozwiązaniami, dopasowany do charakteru placówki edukacyjnej. Poza tym, obsługa klienta dla firm bazująca na wspieraniu tych oprogramowani pozwala na bieżąco załatwić sprawy podczas zajęć lekcyjnych, również w sytuacjach nad wyraz wywołujących emocje lub wówczas, kiedy niezbędne okaże się zrozumienie oraz zaangażowane słuchanie opiekunów, jak i uczących się.
Sięganie po nowoczesne rozwiązania pozwoli wytworzyć relacje dopasowane do spersonalizowanych potrzeb rodzica. Szkoła, w jakiej wdrożone będzie back office call center może być pozytywnie oceniana, ponieważ ułatwi ono tworzenie trwałych i satysfakcjonujących relacji z rodzicami. To zaś może mieć wpływ na wizerunek konkretnej szkoły, jako przystępnej i nowoczesnej.